28 Mayıs 2008

MAHALLE GÖDEGI


Merhaba arkadaslar.

Bizim oralarda bu günlerde Mahalle Gödekleri yapilir.Hidirellezden sonra yaza dogru,mahalle aralarinda komsular toplanirlardi.Herkez kendi evinden gönlünden ne koparsa alir gelir ve hep beraber hamurlar yogrulur,atesler yakilirdi.Komsular sabahin ilk isiklariyla odunlarini mahallenin ortasinda toplarlardi.Daha sonra her evden gelen unlar birlestirilip,hamur yogururlardi.Güzel bir is bölümü yapilir,kimi beze acmaya,kimi saclarin basina,kimide pisenleri yaglayip,sarmanin basina gecerdi.Biz kizlarda,ellerimizde tepsiler yoldan gecen her yolcuya gödek dagitmaya:))Bu yapilan calisma Cuma günleri yapilir,erkekler cumadan cikmadanda bitirilirdi.Ve tepsilerde camiye gönderilirdi.Ne günlerdi o günler.O muhabbetler,o eglenceler hala yasaniyormu ki acaba?Biz artik ne bayramlarda,nede böyle özel günlerde bulunamiyoruz.Ama her duydugumdada burnumun diregi sizliyor.Annem artik yapilmiyor kizim dedi.Neden biliyormusunuz.Büyüklerin cogunu kaybettik.Genclerde her biri baska sehirlerde.Kalan komsularda yaslandi. Anliyacaganiz,eski muhabbetler kalmadi artik:((Önceden bu toplantiya biraz gec kalindimi Beyaz teyzemiz vardi mahallede.Kiz cabuk bir kürek kül alin fatma komsunun kapisina dökün.daha hala gelemedi derdi.(Burdan RAHMETLE aniyoruz) Iste böyle arkadaslar.Bu Mahalle Gödeklerinin böyle bir hatirasi vardir bende.Her aklima geldiginde bende evdeki imkanlarla yapmaya calisirim.
Bu tarifimi birde PDCSE/24 de göndermek istiyorum.Sevgili arkadasimiz http://www.keyiflimutfagim.com/ benide davet etmis.Katilmazsak ayip olur degilmi?Kolay gelsin arkadasim.
MALZEMELER:
Belli bir ölcüm yok arkadaslar.Insan sayisina göre göz karari yoguruyorum hamuru.
Un,Tuz,Süt,Iki kasik siviyagla,yumusak bir hamur yoguruyoruz ve dinlendiriyoruz.

Sonra kücük bezelere ayirip,yufkalar aciyoruz.Actigimiz yufkalari sacin üstünde altini üstünü hafif pisirip,bir tepsiye aliyoruz.Pisen yufkalari sicakken sivi yagla yagliyoruz.Yufkalari bu sekilde üst üste tepside biriktiriyoruz.(Ben evde silex kullaniyorum)Daha sonra rulo seklinde sarip,yaninda salata,domates,peynir,zeytin ve cayla servis ediyoruz.AFIYET OLSUN.

NOT:Bu mahalle gödekleri gurbetteki bütün köylülerime gittsin.

24 yorum:

  1. aaa meral süpersin, bu yazi ne böyle, eski zamanlar dimi...

    haklisin ya hepsi degisdi gencler evlendi diger yerlere tasindi, büyükler yok artik...

    ama inan bu hatira varya güzel bisey iste, hep hatirlöama imkanin var buna sükür etmek gerekiyor canim...

    mahalle gödegi süper olmus, ellerin dert görmesin ellerine saglik canim...

    eskiden bizim burda yani annem rahmetli olmadan önce türk mahallesinde yasiyorduk, tüm teyzeler cocuklariyla parkta bulusuyorduk herkes evden birseyler hazirlayip getiriyordu, babalar yoktu :)))

    o kadar süper piknikler yasaniyordu, inanirmisin senin su yazini okuyunca aglayasim geldi, gözlerim suan su dolu inan... aklima annemi getirdin...

    kendimi tutmam gerekiyor simdi, is arkadaslar cakmasin...

    o zamani hatirlayinca tuhaf oluyorum annem vardi simdi ise yok... hatiralarimiz bize kaliyor ve allahtan hatirlayabiliyoruz, bazi insanlar kazalardan dolayi hatirliyamaz olur, ama iste sükürler durumumuza... allaha sükürler...

    ben ise simdi az o zamanlari düsüneyim sonra kendime gelirim yine...

    senin ellerine, yüregine, ve agzina saglik, nerden geldi bu yazi canim süpersin sen...

    cocuklarini benim yerime öp, derlerse hayr ola anne, deki aysel teyzeniz öptü hehe :))

    hayirli günler canim...

    öptüm seni

    YanıtlaSil
  2. benim rahmetli ananemde anlatırdı eskileri ama şimdi nerde..
    çok güzel yaşatmışsın cnm hatıraları..vede saçta pişen yufkaların nefis olmuş.ismide çok değişik.ellerine sağlık cnm.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık nefis görünüyor olsada yesem.
    Sevgilerimle canım benim..

    YanıtlaSil
  4. Meralcigim ellerine saglik canim söyle sicak sicak mis gibi cayin yaninda ne güzel olurdu...


    SEVGILER

    YanıtlaSil
  5. nefissss olmuş ellerine sağlık canım kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  6. canim ha o eski günler nerde simdi böyle birlesmeler yapmalar o günler daha bir güzeldi be meralcim hani komsu komsu ya cat kapi gider ne var ne yoksa paylasilirdi simdi nerde
    gödekler enfes olmus ellerine saglik sen gel yada ben geleyim beraber yapalim kiz sevgiler öptüm

    YanıtlaSil
  7. Canım benim ne güzel anlatmışsın, nereli olduğunu çok merak ettim valla, neden hep şu kelimeyi söylemek zorunda kalıyoruz "ah eskiler" şimdi herşey var, her imkan var ama hiçbirşeyin tadı yok, herşey eskiden güzeldi, canım benim ilk önce yüreğine, sonra ellerine sağlık, çok güzel görünüyor, ismini de ilk defa duydum...

    YanıtlaSil
  8. ilk fırsatta deneyeceğim canım,baktıkça iştah açan bir tarif:)

    YanıtlaSil
  9. Yok hayatım yanlış anlamışsın, neden hep eski günler diyorsun demedim, hepimiz diyoruz, yani demek istiyorum ki... Herşey eskiden güzeldi, şuan hiçbirşeyin eskisi kadar tadı yok, komşuluklar, paylaşımlar herşey o zaman güzeldi... Ama şuan tek güzel olan birşey var o da blog dostluğu :))) iyi ki sizi tanıyorum, iyi ki varsınız, öpüyorummmmm kocamannnnn...Keki al ben şimdi çay getiriyorum yanına, karşılıklı içeriz :)))

    YanıtlaSil
  10. selamlar meralcim,

    aleykum selam iletirim :-))

    bence bremen olayindan vazgecicen hehe :-))) kocasiz nereye kiz kocana takil sen :-)))

    canim ne zaman izine gidiyorsunuz, demek arabayla ayy yorucudur, ama tr de arabasizda bisey yapilmiyor :)))


    metroyu kullanirsiniz yoksa :-))

    3 hafta hic biseyden iyi ya, tam nereye gitceksiniz ve iste ne zaman.

    murat ve ben suan tatil düsünemiyoruz, ikimiz augustos ayinda tatil aldik is yerinden, bakalim last minute biryerlere ucarmiyiz :)))

    ben iyiyim, isdeyim... isler iyi gidiyor... suana kadar pek yogun degil gibi nazar deymesin :)))

    esin dün senin pogaca tarifini denemis cok memnun kaldi resimde cekmis, bana vericek yayinlarim o zaman :)) oda benim gibi peynirli yapmis...

    iyi bak kendine canim, öptümmm

    YanıtlaSil
  11. Canım bloğunun şablonu değişmiş,çok da güzel olmuş...Vallahi bu hamur açma işi benim beceremediğim bir şey,ama vallahi tabak enfes..
    Ellerine sağlık...
    Öpüyorum..

    YanıtlaSil
  12. selam canım...tarif harika..hele yazını okurken valla benimde anılarım canlandı gözümde....nerde o eski mahalle komşulukları paylaşımlar...eline agzına yüregine saglık arkadaşım...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Meralcim ne güzel adetler varmış önceden.Çok hoşuma gitti.Çok doyurucu nefiiis bir tabak hazırlamışsın. Ellerine sağlık. Çayda varsa yanında...Daha ne olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Ah canim benim, ben de nerde o eski günler derim hep. Aslinda ben pek Türkiye'deyken komsularimizla, arkadaslarimizla yasadigimiz o güzellikleri hatirlamamaya calisiyorum, cünki aklima geldikce cok aglarim, o günlerde hayatta olan ama simdi kaybettigimiz yakinlarimizi, komsularimizi düsününce cok hüzünlenirim.
    Mahalle gödegin cok sahane bir börekmis, ellerine saglik canim.
    Sablonun da cok güzel olmus, gülü güle kullan canim.

    YanıtlaSil
  15. CANIM BENİM GİDİYORUM GELİYORUM SANYORUM Kİ YORUM YAZDIM BEN BU GÖDEĞE.DEMEK BAŞKA BİR KİŞİNİN TARİFİYLE KARIŞTIRDIM.NASILDA GÜZEL AÇMIŞSIN CANIM.ELLERİNE SAĞLIK.HAYATTA EN SEVDİĞİM ŞEYDİR BU BENİM.YANINDA SICACIK ÇAYLA OFFF YEME DE YANINDA YAT.MİSLER GİBİ MİSLER.YERİM BEN BUNLARI YERİMMMM.

    YanıtlaSil
  16. Meralcigim,eski tad yok artik bence.Harika bunlar nefis olmus,eline saglik.BIR SORU:Eski tadi bulabildinmi?
    Acele cevap:))
    selamlarimla,serap.

    YanıtlaSil
  17. günaydin meralcim,

    nasilsin?

    kiz sayfanin renkleri degismis :-))

    degistirmekle hic sorun yasamadinmi yani hersey saga sola yamulmadimi??

    bende düsünüyordum degistirmeye, ama cesaret edemedim :))

    sana güzel bir gün dilerim, hayirli cumalar canim...

    sevgilerimle aysel

    YanıtlaSil
  18. Bazen dusunuyorumda boyle guzel seylerin bitmesi acaba bizim sucumuzmu.Hani bizde ogrenseydik devam ettirseydik degil mi?Amannn bunlar eski seyler diyecegimize ne guzel olurdu.Simdi azcok biz o gunleri hatirliyoruzda cocuklarimiz bilemiycekler ne kadar uzucu.

    YanıtlaSil
  19. Ne gödekmiş be :)))ben hamur işine bayılırım.Ellerine sağlık canım eminim çok güzel bişeydir.

    YanıtlaSil
  20. TARiFLERİN ÇOK GÜZEL SUNUMUNDA,ELLERİNE SAĞLIK CANIM,gurbet ,gurbet yine gurbet

    YanıtlaSil
  21. ellerine sağlık canım güzel bir hafta sonu geçirmen dileğimle sevgiler

    YanıtlaSil
  22. günaydin canim,

    nasilsin?

    bizler iyyiz, hafta sonum süper gecti, dün esimle birlikte keyf yaptik, bisiklet turu yaptik :))

    yemek yedik cok eglendik :)))

    sen naptin hafta sonu, cilek toplama nasil gecti canim, eslem rahatladimi hehe :))

    sepeti degil agzini doldurmusdur o hihi :))

    hayirli günler canim öptüm

    YanıtlaSil
  23. Cok guzel bir borek oldugu resimden belli canim ellerine saglik.
    Ne kadar guzel anlatmissin eski gunleri ,bizimde mahallede toplanirlardi beraber yaparlardi ben cocukken burnumun diregi sizladi gozlerim doldu canim ya agzina saglik.Bende beklerim hoscakal

    YanıtlaSil
  24. çok değerli arkadaşım meraal uzun zamn oldu görüşmeyeli ama sitene hergün giriyorum.mahalle gödeklerindeki yazını okurken gözyaşlarıyla okudum.ne günlerdi o günleer.bu güzel çalışmalarından dolayı seni kutluyorum.bütün arkadaşlara tanıdıklara selamlar saygılar.

    YanıtlaSil