6 Mayıs 2008

ZEYTINYAGLI BAKLA


Merhaba arkadaslar.

Nasilsiniz?Umarim herkez iyidir.Ben biraz üzerinize afiyet halsizim.Havalar cok güzel bu aralar.Bende firsat bilip,Cam,kapi,carsaf derken sicak beni carpmis:))Bugün canim hic is istemiyor.Dünden heryer gicir gicir ya:))
Neyse gelelim tarifimize.Ben Baklanin her seyini severim.Helede tazesinin bol yogurtla beraber i.Gecen gün pazara gittim.Esnafa tek tek taze bakla varmi diye sordum.Yokkkk.
Adamin birisi ne dese....Ilk defa bakla soran sensin yenge,isteyen yokki getirelim.Ben aynen sokta.Hadi canim taze bakla yenmezmi?Helede mevsiminde?
Neyse sonunda türk bakkalinda buldum.Ama altin bulsam böyle sevinmem:)))Veee söyle bol zeytinyagli pisirdim ve afiyetle yedik.
MALZEMELER:
1 kg taze bakla
1 bas sogan
1 tane yesil biber
3 tane domates
2 tane kesme seker(buruklugunu alsin diye)
1 bag dereotu
Tuz, ve zeytinyag
1 kasik salca
YAPILISI.Ilk önce baklalarimizi güzelce yikayip,ikiye üce bölüp hazirliyoruz.Tencereye sirasiyla,sogan ve biberleri dogruyoruz.Üzerine baklalari koyuyoruz.sekerimizide koyuyoruz ve üstüne domatesleri rendeliyoruz.salcasini ,tuzunuve zeytinyagini gezdirip,tencereyi ocagin üstüne aliyoruz.Kisik ateste sulanip biraz pisince söyle bir hafifce karistirip,1 bardaktan az su ekleyip dereotunuda koyup kapagini kapatip pisiriyoruz.Himmmm AFIYET OLSUN.

11 yorum:

  1. Birde ben yiyebilsem bu baklayı, hiç sevmiyorum yaaaa :((( ama nefis yapmışsın canım sana afiyetler olsun, ellerine sağlık öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  2. ellerine,emeğine sağlık nefis görünüyor.
    Sevgilerimle........

    YanıtlaSil
  3. ay ben de severim şöyle yoğurtlu mis gibi.eline sağlık canım..kendine dikkat et e mi?

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık çok severim. sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Merhaba canim, bugunlerde oyle bir yogunlugum var ki anlatamam. Saat kac oldu halen pasta yapmakla ugrasiyorum, yarin arkadasima gidecegim ona goturmek istedim. Haftasonu yine biryerlere gidecegiz. Ayrica evde kadinlara ozel ek is yapiyorum, yaz geldigi icinde islerim artti :)

    Baklayi cok severim, pazar gunku menumuzde vardi. Hatta bir kasa aldim ve gerisini haslayip dolaba kaldirdim. Eline saglik canim...

    YanıtlaSil
  6. CANIM HARIKA MMM...MIS GIBI OLMUS.INANKI TAM BU HAVALARIN SEBZE YEMEGI.
    ELLERINE SAGLIK TATLIM.BOL GEZMELI GÜNESLI GÜNLER DILIYORUM MERALIM:)
    IYI GECELER.

    YanıtlaSil
  7. Hayatım senin elinden olsa yerdim ama ben baklayı hiçç sevmemm.Yinede senin elin deydiyse çok güzel olmuştur ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. selam canim
    bende pek severim vede özelikle
    sarimsakli yogurtla olursa
    ellerine saglik

    kellogs pops icin malzemeleri sormussun ya evet canim
    LIDL den onlar tavsiye ederim dene
    enfes oluyor sevgiler öptüm

    YanıtlaSil
  9. slm canım çok güzel olmuş.baklaya bayılırım.ellerine sağlık.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. selam canım..bakla nefis görünüyor.hiç pişirmedim..ama sen harika yapmışsın...ilk fırsatta deneyecegim..sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Meral'cim anneler günün kutlu olsuuunnn!! Yavrularından hiç ayırmasın seni Allah.. Herşey gönlünce olsun, sevgiler..

    YanıtlaSil