17 Şubat 2008

PAZAR KAHVALTISI






Merhaba arkadaslar........


Bu gün pazar olmasi itibari ile,biraz erken kalkip söyle degisik birseyler yapayim dedim.Aslinda oglumu firina gönderecektim, sonra vaz gectim.Kendim birseyler yapayim dedim.Bizim yöreye ait olan,SODALI BOCA yaptim.Neden boca demeyin,bizim oralarda böyle söylerler.Bu ekmegi eskiden kadinlar,ekmekleri kalmadiginda acil olarak yaparlarmis.Sadece bir tane yogrulur ve hemen pisirilip,sicak sicak yenilirmis.Simdilerde fazla ekmek yapanlar kalmadi.Herkez firindan aliyor.Yinede tek tük mahalle firinlarinda,cocuklari gelecek olanlar,bayram ekmegi yapanlar oluyormus.Sag olsun annecigim,biz izine gidecegimiz zaman geldigimiz gün taze ekmegi hazirlar.Extra damadi icin o zahmeti ceker ve bizim icin miss gibi köy ekmekleri hazirlar.Ah ah ellerin dert görmesin annecim.......


Gelelim bocanin tarifine.Aslinda belli bir ölcüsü yok.Hepsini göz karari yogruyorum.




Yarim kilo kadar un,aldigi kadar süt,tuz ve soda(karbonat)bir tatli kasigi.


Malzemelerin hepsini karistirip,biraz sert bir hamur yoguruyoruz.Daha sonra elimizle bastirip sekil veriyoruz.Catalla üzerine cendikler atip,kizarasiya kadar orta hararetli firinda pisiriyoruz.sonra arasini kesip icine tereyag ve salca sürüp afiyetle yiyoruz.


Bu bizde bir gelenek oldu.Pazarlari cocuklar boca ister oldu:)))


Haa unutmadan masadaki böreklerin tarifide en yakin zamanda gelecek.











6 yorum:

  1. Canim,
    nefis olmus boca, senin de ellerine saglik diyorum. Erken kalkip girdigin zahmetlere degmis, harika bir pazar sofrasi olmus ayrica, miss gibi yeni pismis lezzetle kim tika basa karnini doyurmaz ki?

    Selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık, kahvaltı süper...Selam ve sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. bayılırım kahvaltı sofralarına sofrada uzun uzun sohbet etmeye.ellerine sağlık sofran harika
    allah ağız tadınızı bozmasın
    iyi haftalar canım
    öptüm

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Meralcigim
    Günün en cok sevdigim ögünü Kahvalti..Eline saglik canim

    SEVGILER

    YanıtlaSil
  5. meralcim inanmiyorum, oglumu firina yollucaktim dedin ya...

    türkiyeyi cok özledim hele hele türk ekmekleri :((

    pazar sofran süper olmus, sodali bocanda güzel bir görüntü, kimbilir davetliydim ama gelemeidm pardon ya :))

    sizde güzelcene kahvalti keyfi yapmissiniz...

    ellerine saglik canim benim :))

    cocuklara selamlar :))

    hayirli hafta dilerim sana,

    hoscakal, aysel

    YanıtlaSil
  6. Canım arkadasım benım ellerine sağlık olsun ne güzel bir boca olmuş o öyle.Sıcak sıcak birde üstüne tereyağı yemede yanında yat,soframızda çok hoş olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil