23 Eylül 2011

ÇİĞ KÖFTE



Eveeet ilk cig köfte denememle karsinizdayim:))


Ilk yapmama ragmen cok güzel olmustu.Nasil mi yaptim?


MALZEMELER:


700gr köftelik bulgur


500 gr cig köftelik kiyma


3 tane orta boy sogan


3 yemek kasigi isot


3 yemek kasigi biber salcasi


tuz,pul biber


3 dis sarimsak


1 demet maydanoz


Taze sogan ve marul.


limon.




YAPILISI:
Soganlarimizi rondadan gecirip,inceltiyoruz.Bulgurumuzu sicak su ile yikayip tepsiye aliyoruz.(normalde yikanmiyor.Fakat daha cabuk yogrulmasi icin ben yikadim) Isotu ,pul biberi,tuzunu,sogan ve sarmisagi ve salcayida ekleyip,yogurmaya basliyoruz.


Bulgurlar yumsayasaya kadar yoguruyoruz.Elimizi su ile islatip yumsatabiliriz.Daha sonra kiymasini ilave edip,yogurmaya devam ediyoruz.iyice birbirine yedirdikten sonra,maydonoz ve yesil sogani ilave edip,birazda limon suyu katiyoruz.Cig köftemiz hazir.Elimizle sekil verip,marulla servis yapiyoruz.AFIYET OLSUN.








9 yorum:

  1. bayılırım bennn harika görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Canim hayirli aksamalr .Ellerine saglik ilkde olsa güzel görünüyor afiyetler olsun .Huzur dolu güzel bir hafta sonu diliyorum öprüm.

    YanıtlaSil
  3. ilk deneme için enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım....

    YanıtlaSil
  4. 6 Ekim /26 Ekim 2011 Tarihleri arasında yapılacak olan PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE Tüm blog ve sitesi olan arkadaşlarım davetlidir.
    http://hunerlieller.net sitemden yada hunerli_eller@hotmail.com
    adresinden bana ulaşabilirsiniz

    YanıtlaSil
  5. Meral'cim inşallah hayatında herşey yolunda gidiyordur. Bir rüzgar esti, beni sana getirdi.
    Sağlıcakla kal...

    YanıtlaSil
  6. Çok severim çiğ köfteyi :-) ellerine sağlık! Blogunu çok beğendim ve bu yüzden sana bir teklif de bulunmak istiyorum, bana geri dönersen eğer çok memnun olurum, mail adresim: yasemin@indirimlr.com

    Sevgiler
    Yasemin

    YanıtlaSil
  7. Merhaba arkadaşlar;
    Hepinizin malumu olduğu üzere, oldukça farklı ve zengin bir yemek
    kültürüne sahibiz Ülke olarak.
    Zaman zaman çeşitli programlarda ve etkinliklerde daha önce hiç
    duymadığımız tatmadığımız lezzetlerle karşılaşıp şaşırıyoruz ve
    çoğunlukla bizde yapmaya çalışıyoruz,
    Bende düşümdümki "Yöresel Lezzetler Etkinliği" düzenleyip bloglar
    arasında değişik kültürlere,farklı bölgelere ait
    yemek,çorba,tatlı,hamur işi gibi bir çok çeşitli yöresel yemeği
    elimizden geldiği kadar bir araya toplayalım istedim...Tabi siz
    değerli arkadaşlarımın sayesinde...

    "Yöresel Lezzetler Etkinliği"mize 22 Mart-12 Mayıs Tarihleri arasında

    ben http://safiyeile.blogspot.com/ blogumda ev sahibeliği
    yapacağım,göndereceğiniz güzel tarifleri
    beklerim,tariflerinize "Yöresel Lezzetler Etkinliği" için Safiye'ye
    gönderiyorum diye linkimle birlikte not düşüp,tarifinizede hangi
    yöreye ait olduğunu yazıp,
    bana haber verirseniz
    tariflerinizi severek yayınlayacağım.
    Blogu olmayan fakat tarif göndermek isteyen arkadaşlarımızda tariflerini,
    fotoğrafını ve yapılış şeklini yazarak

    safiye.serbest@hotmail.com adresime mail atarak etkinliğimize katılabilirler...

    Etkinliğimize herkes davetlidir,istediğiniz kadar yöresel lezzetle
    katılabilirsiniz...
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. ellerıne sağlık canım nefıs gorunuyor

    YanıtlaSil